Законом України від 9 січня 2007 року N 537-V „Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007 - 2015 роки” визначено основні завдання, цілі та напрями розвитку інформаційного суспільства в Україні. Основними стратегічними цілями такого розвитку є прискорення розробки та впровадження новітніх конкурентоспроможних ІКТ в усі сфери суспільного життя, зокрема в економіку України і в діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, забезпечення комп'ютерної та інформаційної грамотності населення, насамперед шляхом створення системи освіти, орієнтованої на використання новітніх ІКТ у формуванні всебічно розвиненої особистості, розвиток національної інформаційної інфраструктури та її інтеграція із світовою інфраструктурою, державна підтримка нових "електронних" секторів економіки (торгівлі, надання фінансових і банківських послуг тощо), створення загальнодержавних інформаційних систем, насамперед у сферах охорони здоров'я, освіти, науки, культури, охорони довкілля, досягнення ефективної участі всіх регіонів у процесах становлення інформаційного суспільства шляхом децентралізації та підтримки регіональних і місцевих ініціатив, захист інформаційних прав громадян, насамперед щодо доступності інформації, захисту інформації про особу, підтримки демократичних інститутів та мінімізації ризику "інформаційної нерівності", вдосконалення законодавства з регулювання інформаційних відносин, покращення стану інформаційної безпеки в умовах використання новітніх ІКТ.
Відповідно до умов Договору, визначених в “Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку”, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233, орган ДПС має право розірвати Договір в односторонньому порядку у випадку ненадання Платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або в разі зміни Платником місця реєстрації.
Впровадження автоматизованої системи подання податкової звітності та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді має наступні переваги перед існуючою системою:
приведення до єдиних стандартів документообігу в органах ДПС і платників податків щодо ведення обліку податкових накладних, реєстру отриманих і виданих податкових накладних та податкової декларації з ПДВ при одночасному здійсненні оподатковуваних та неоподатковуваних ПДВ операцій;
автоматизація та упорядкування документообігу при нарахуванні ПДВ по операціях з основними фондами (придбання, продаж, ліквідація);
упорядкування податкового обліку по операціях з придбання товарів та послуг у нерезидентів;
автоматизована обробка та аналіз реєстру отриманих і виданих податкових накладних в єдиній базі даних, обмеження та контроль доступу до реєстру, що не дасть можливості зловживання протизаконними схемами відшкодування коштів ПДВ з державного бюджету;
вилучення необгрунтованих виїзних перевірок;
перехід від адміністративного до функціонального методу управління процесами оподаткування.
Впровадження органами державної податкової служби України автоматизованої системи подання податкової звітності та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді має певні переваги перед існуючою системою, а саме:
приведення до єдиних стандартів документообігу в органах ДПС і у платників податків щодо ведення обліку податкової звітності та реєстрів податкових накладних;
автоматизована обробка та аналіз реєстрів податкових накладних в єдиній базі даних;
спрощення процедури підтвердження сум до відшкодування, зменшення термінів проведення перевірок;
своєчасне відшкодування податку на додану вартість при обмеженому спілкуванні з представниками органів фінансового контролю;
Згідно з наказом ДПА України від 15.04.2008 р. № 250 “Про затвердження нової редакції Методичних рекомендацій щодо приймання та комп’ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України”, податкова звітність приймається підрозділом ведення та захисту податкової звітності без попередньої перевірки зазначених у ній показників від платника, або іншої особи, на яку покладено обов’язки з подання органами ДПС податкової звітності.
Документи податкової звітності до органів податкової служби можуть бути надані (надіслані):
на паперових носіях;
поштовими відправленнями;
на магнітних носіях з доданням роздрукованих оригіналів документів податкової звітності на паперових носіях;
на магнітних носіях з накладанням електронного цифрового підпису без додання роздрукованих оригіналів документів податкової звітності на паперових носіях;
засобами телекомунікаційного зв’язку за допомогою будь-якої транспортної системи, яка забезпечує доставку пакету звітних документів платника податків до ОДПС, з накладанням електронного цифрового підпису.
Пунктом 5 наказу Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року № 233 „Про подання електронної податкової звітності” (далі Наказ) роз‘яснено де і як можна одержати договір про визнання електронних документів.
Так, згідно з п.5.2 Наказу платник податків може отримати в податковій інспекції за місцем реєстрації або на WEB-сайті ДПА чи регіональної ДПА текст примірного договору про визнання електронних документів, безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді.
Ознайомившись з редакцією договору, платник заповнює необхідні реквізити, у тому числі вписує свою електронну адресу, підписує та скріплює печаткою два примірники договору (для фізичної особи суб'єкта підприємницької діяльності за наявності печатки) та надає до органу ДПС за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії;
Після підписання договору в органі ДПС за місцем реєстрації платник податків отримує один примірник договору. При цьому ставить підпис у журналі обліку договорів про визнання електронних документів для засвідчення того, що платнику податків було повернуто його примірник договору.
З метою удосконалення процедури подання податкової звітності платниками податків до органів державної податкової служби України та відповідно до Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронний цифровий підпис» наказом Державної податкової адміністрації України від 06.04.09 № 168 «Про впровадження централізованої системи електронної податкової звітності платників податків в органах ДПС України» в органах ДПС України впроваджено централізовану систему подачі електронної податкової звітності. Поштова адреса Центру обробки електронних звітів ДПА України zvit@sta.gov.ua
Крім того, платники мають можливість подавати електронну податкову звітність до органів ДПС через оператора (ТОВ "Ефективні інформаційні системи"), який надає послуги з передачі електронної звітності. Для цього з оператором необхідно укласти відповідний договір. Поштова адреса оператора zvit@e-zvit.com.ua
Звертаємо Вашу увагу, що з 01.07.09 для надсилання платниками податків податкової звітності в електронному вигляді необхідно використовувати виключно поштову скриньку Центру обробки електронних звітів ДПА України або поштову скриньку оператора.
У разі ненадходження першої квитанції та/або другої квитанції, неможливості її розшифрування або перевірки електронно цифрового підпису, а також у разі виявлення помилок та (або) надання уточнень платник податків направляє електронний звіт повторно або надає звіт на паперових носіях.
Договір про визнання електронних документів має термін дії до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів платника податків. Якщо платник податків подає до ДПІ нові сертифікати електронного цифрового підпису (ЕЦП), то цей Договір вважається пролонгованим до закінчення строку чинності нових сертифікатів ключів.
ДПІ має право розірвати Договір в односторонньому порядку у випадку ненадання Платником податків нових сертифікатів відкритого ключа замість скасованих.
Податкові органи надають можливість платникам податків, а не зобов’язують їх надсилати податкову звітність в електронному вигляді. Якщо платник не має можливості або бажання надсилати звітність в електронному вигляді, він може так само як і сьогодні подавати її до органів ДПС у паперовому вигляді.
От себя добавлю - мы живем в 21 веке, компьютеры и Интернет - уже не являются предметами роскоши. Большинство пользуется электронной системой платежей (Visa, MasterCard и др.)
Так зачем носить отчеты на бумаге, если можно воспользоваться более современным и удобным способом - электронной отчетностью
У відповідності до Закону України від 22 травня 2003 року N 852-IV ”Про електронний цифровий підпис” електронний цифровий підпис (далі - ЕЦП) за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису та під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису.
Електронний цифровий підпис є видом електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача
.
Умовами забезпечення конфіденційності та цілісності інформації підсистеми подання податкової звітності в електронному вигляді є використання засобів електронного цифрового підпису, які мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації та посилених сертифікатів відкритих ключів (сертифікатів ключів, які відповідають вимогам законодавства України та видані акредитованим центром сертифікації ключів, засвідчувальним центром або центральним засвідчувальним органом) та застосування криптографічних механізмів шифрування даних, що передаються.
Однією із переваг подання звітності в електронному вигляді для платників податків є те, що не має потреби відвідувати податкову інспекцію, щоб здати декларацію в паперовому вигляді. Звітність, відправлену засобами телекомунікаційного зв’язку, не треба здавати в податкову інспекцію в паперовому вигляді.
Однією із переваг подання звітності в електронному вигляді для платників податків є те, що не має потреби відвідувати податкову інспекцію, щоб здати декларацію в паперовому вигляді. Звітність, відправлену засобами телекомунікаційного зв’язку, не треба здавати в податкову інспекцію в паперовому вигляді.
Ні, не обов’язково. Державною податковою адміністрацією України впроваджено централізовану систему подачі електронної податкової звітності. В результаті впровадження системи, платники податків подають електронні звіти в інспекції, в яких вони зареєстровані, через Центр обробки електронних звітів (ЦОЕЗ) Державної податкової адміністрації України, в тому числі і через оператора. Поштова адреса Центру обробки електронних звітівzvit@sta.gov.ua.
Забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах здійснюється згідно з Правилами забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.06р. № 373 (із змінами та доповненнями), які розроблені відповідно до статті 10 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах».
Що стосується суб’єктивного фактору, то слід брати до уваги, що робота працівників податкової інспекції здійснюється відповідно Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.90р. № 509-ХІІ (із змінами та доповненнями).
Згідно зі статтею 13 цього закону посадові особи органів державної податкової служби зобов'язані дотримувати Конституції і законів України, інших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій, забезпечувати виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мірою використовувати надані їм права.
Посадові особи органів державної податкової служби зобов’язані дотримувати комерційної та службової таємниці.
За невиконання своїх службових обов’язків законом передбачена відповідальність працівників податкової служби.
Відповідно до пункту 8 розділу ІІІ "Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку", затвердженої згідно з наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233, якщо платник податків надіслав до органів ДПС кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до органів ДПС останнім до закінчення граничного терміну, встановленого законодавством для подання податкової звітності, за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних ДПС та платнику податків надійшла про це друга квитанція.
Дійсним при перевірці вважається документ, надісланий останнім (ЕЦП накладено пізніше) до закінчення граничного терміну подання податкової звітності до ДПІ засобами телекомунікаційного зв'язку, якщо платнику податків було надіслано квитанцію про те, що документи сформовано коректно і прийнято до бази даних ДПС.
Для більш детальної відповіді, звичайно, було б добре знати про який саме звіт йдеться. Кожний звіт має встановлені терміни подання (початкові та кінцеві), та у відповідності до них повинен подаватись до податкового органу. Однак, загалом, законодавством визначено, що податкові декларації подаються до податкового органу за базовий податковий (звітний) період після його закінчення. Електронною поштою ж це зробити надзвичайно легко. Досить багато поширених програм роботи з електронною поштою навіть мають функцію відправки листів за розкладом – ваш лист буде надіслано адресату у визначений Вами день та час
Платник податків не зобов’язаний надавати податкову звітність до Державної податкової інспекції на паперових носіях у разі, якщо таку звітність було надіслано до ДПІ в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, з урахуванням вимог Закону України від 22.05.2003р. №852-ІУ “Про електронний цифровий підпис” та Закону України від 22.05.2003р. №851-ІУ “Про електронні документи та електронний документообіг”.
Платник податків не зобов’язаний надавати податкову звітність до Державної податкової інспекції на паперових носіях у разі якщо таку звітність було надіслано до ДПІ в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, з урахуванням вимог Закону України від 22.05.2003р. №852-ІУ “Про електронний цифровий підпис” та Закону України від 22.05.2003р. №851-ІУ “Про електронні документи та електронний документообіг”.
Відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ “Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку”, затвердженої згідно з наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233, платник податків отримує в органі ДПС за місцем реєстрації або на WEB-сайті ДПА чи регіональної ДПА текст примірного договору про визнання електронних документів, безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді.
Підтвердженням Платнику податків правильності заповнення та приймання його податкових документів є квитанція в електронному вигляді про те, що документи сформовано коректно та прийнято до бази даних ДПС. Ця квитанція надсилається органами ДПС не пізніше наступного робочого дня з моменту отримання податкових документів Платника податків на електронну адресу, з якої було надіслано податкову звітність. Якщо надіслані податкові документи сформовано некоректно, квитанція містить про це відповідне повідомлення.
Відповідно до пунктів 1,2,3 розділу ІІІ “Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку”, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233, податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку за звітні періоди у терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі.
При відправленні електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до органів ДПС у разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв'язку або ненадходження першої квитанції).
Податкова звітність в електронному вигляді, отримана органами ДПС пізніше терміну, встановленого законодавством для податкової звітності, вважається поданою з порушенням терміну.
Електронний документ без електронного підпису не може бути підставою для його обліку, він не може вважатися правовим документом. Так як відповідно до ст.1 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851-IV. Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851-IV електронний документ – документ, інформацію в якому зафіксовано у вигляді електронних даних, уключаючи обов'язкові реквізити документа а згідно з ст. 6 цього Закону електронний підпис є обов'язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа іншими суб'єктами електронного документообігу. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Договір про визнання електронних документів надає платникам податків можливість, а не зобов’язує їх подавати податкові документи до органів ДПС в електронному вигляді. Якщо Договір про визнання електронних документів було укладено, а платник податків надає податкові документи на паперових носіях, то це звільняє його від подання до органів державної податкової служби податкових документів засобами телекомунікаційного зв’язку або на електронних носіях.
Платник податків не зобов’язаний надсилати податкову звітність до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку у випадку її подання до ДПС в паперовому вигляді.
Аналогічний досвід щодо застосування подання податкової звітності в електронному вигляді застосовується в Росії, Казахстані, Голландії, США, Естонії, Італії, Іспанії, Франції, Німеччині, Швеції, Греції, Словенії, Індії, Англії та інших країнах.
Дійсно, звітність з податку на додану вартість стала більш прозорою - із введенням змін до декларації з ПДВ та нових додатків до неї, в яких необхідно розшифровувати податкові зобов’язання та податковий кредит в розрізі контрагентів, а також залишок від’ємного значення, якщо заповнений рядок 24 декларації з ПДВ, пожвавилась активність платників податків стосовно переходу на подання звітності в електронному вигляді.
Наприклад, по Україні загальна кількість платників податків – юридичних та фізичних осіб, що надсилають податкову звітність в електронному вигляді, у квітні поточного року зросла на 26,2% порівняно з березнем. При цьому, значний приріст спостерігався у м. Києві та АР Крим – відповідно 127,4% та 88,6%. Також цей показник вище середнього по Україні в Одеській області – 47,6%, Вінницькій та Черкаській областях – відповідно 29,6 та 29,1%.
Всього по Україні за квітень поточного року відсоток юридичних осіб, що надсилають податкову звітність в електронному вигляді, збільшився на 7,36% .
Що стосується платників ПДВ (юридичних осіб), які у квітні місяці поточного року подали декларацію з податку на додану вартість в електронному вигляді, то у порівнянні з березнем, їх кількість збільшилась на 18,2%.
Така тенденція свідчить про те, що податківці постійно працюють над вдосконаленням організації роботи стосовно приймання та обробки інформації, отриманої від платників податків в електронному вигляді.
Враховуючи всі переваги подання звітності в електронному вигляді, все ж таки краще перейти на електронну звітність, але посадові особи інспекції зобов’язані прийняти декларацію на паперовому носії.
Відповідно до статті 13 розділу ІІІ Закону України від 22.05.2003р. №851-IV “Про електронні документи та електронний документообіг” при зберіганні електронних документів необхідно дотримуватись таких вимог:
- інформація, що міститься в електронних документах, повинна бути доступною для її подальшого використання;
- має бути забезпечена можливість відновлення електронного документа у тому форматі, в якому він був створений, відправлений або одержаний;
- повинна зберігатися інформація, яка дає змогу встановити походження та призначення електронного документа, а також дату і час його відправлення чи одержання.
Суб'єкти електронного документообігу можуть забезпечувати додержання вимог щодо збереження електронних документів шляхом використання послуг посередника, у тому числі архівної установи, якщо така установа додержується вимог цієї статті. Створення архівів електронних документів, подання електронних документів до архівних установ України та їх зберігання в цих установах здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до пункту 4 розділу ІІ “Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку”, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233, податкові документи в електронному вигляді з обов'язковими реквізитами (у тому числі з електронним цифровим підписом платника податків (його посадових осіб)), подані відповідно до цієї Інструкції, згідно із законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися та можуть використовуватися під час судового або досудового вирішення спорів.
Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів ДПС в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису регламентує Інструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затверджена наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233.
Відповідно до розділу ІІІ Інструкції платник податків, який виявив бажання звітувати в електронному вигляді повинен:
отримати в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб підприємства, що мають право підпису(керівника, бухгалтера) та печатки підприємства;
-надати до ДПІ підписані та скріплені печаткою два примірники договору про визнання електронних документів (примірний договір розміщений на сайті ДПА у м. Києвікопіїсертифікатіввідкритих ключів платника податків на паперовому носії та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії.
Відповідно до пункту 7 розділу ІІ “Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку”, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233, підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є:
- його відповідність затвердженому формату (стандарту);
- підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов'язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановленихстаттею 3 Закону України "Про електронний цифровий підпис";
Чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/ блокований.
Податкові органи надають змогу платникам податків, а не зобов'язують їх надсилати податкову звітність в електронному вигляді. Якщо платник не має змоги або бажання надсилати звітність в електронному вигляді, він може так само подавати її до органів ДПС у паперовому вигляді. Роз'яснення даного питання було надано листом ДПА України «Щодо надання інформації» від 01.11.2007 р. № 22318/7/31-1017.
Відповідно до п.4.2. Наказу ДПА України від 30 травня 1997 року №166 „Про затвердження форми податкової декларації та Порядку її заповнення і подання” зі змінами внесеними наказом ДПА України від 17 березня 2008 року №159 зазначено, що одночасно з декларацією повинні подаватися всі необхідні додатки до декларації, подання яких передбачено цим Порядком, а також:
розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та додаток 2 до податкової декларації з податку на додану вартість (скороченої)). У разі подання уточнюючих розрахунків, в яких проводиться коригування податкових зобов'язань та/або податкового кредиту, такі ж розшифровки подаються на суму уточнення.
Розшифровки подаються:
на паперових носіях з копією, за бажанням платника, на магнітних носіях;
в електронному вигляді у форматі, затвердженому ДПА України, за допомогою телекомунікаційних мереж загального користування з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису, що повинно бути підтверджено сертифікатом відповідності або позитивним висновком за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, одержаним на ці засоби від Адміністрації Держспецзв'язку, та наявності посилених сертифікатів відкритих ключів, отриманих згідно із законодавством.
Відповідно до статті 13 розділу ІІІ Закону України від 22.05.2003р. №851-IV “Про електронні документи та електронний документообіг” суб'єкти електронного документообігу повинні зберігати електронні документи на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях.
Строк зберігання електронних документів на електронних носіях інформації повинен бути не меншим від строку, встановленого законодавством для відповідних документів на папері.
У разі неможливості зберігання електронних документів на електронних носіях інформації протягом строку, встановленого законодавством для відповідних документів на папері, суб'єкти електронного документообігу повинні вживати заходів щодо дублювання документів на кількох електронних носіях інформації та здійснювати їх періодичне копіювання відповідно до порядку обліку та копіювання документів, встановленого законодавством. Якщо неможливо виконати зазначені вимоги, електронні документи повинні зберігатися у вигляді копії документа на папері (у разі відсутності оригіналу цього документа на папері). При копіюванні електронного документа з електронного носія інформації обов'язково здійснюється перевірка цілісності даних на цьому носії.
Відповідно до пункту 4 розділу ІІІ “Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку”, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233, органи ДПС приймають податкову звітність з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. щоденно, крім вихідних, святкових і неробочих днів.
У разі надходження податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС до 16 години платнику податків протягом двох годин з моменту прийняття (неприйняття) надсилається друга квитанція, в іншому випадку – протягом перших двох годин наступного робочого дня.
ДПІ у Оболонському районі м. Києва
Но на практике отчеты обрабатываются КРУГЛОСУТОЧНО, без перерыва и выходных.
Відповідно до статті 14 Закону України від 22.05.2003р. № 852-IV "Про електронний цифровий підпис" центр сертифікації ключів припиняє свою діяльність відповідно до законодавства.
Про рішення щодо припинення діяльності центр сертифікації ключів повідомляє підписувачів за три місяці, якщо інші строки не визначено законодавством. Підписувачі мають право обирати за власним бажанням будь-який центр сертифікації ключів для подальшого обслуговування, якщо інше не передбачено законодавством. Після повідомлення про припинення діяльності центр сертифікації ключів не має права видавати нові сертифікати ключів. Усі сертифікати ключів, що були видані центром сертифікації ключів, після припинення його діяльності скасовуються.
Так, така можливість передбачена. Наказом ДПА України № 159 внесено зміни до Наказу ДПА України від 30.05.97 № 166 „ Про затвердження форми податкової декларації та Порядку її заповнення і подання”, яким змінено форму Податкової декларації з податку на додану вартість та введені нові додатки до Податкової декларації, зокрема, введено додаток № 5, яким передбачено розшифрування платниками податку податкового кредиту та податкових зобов'язань у розрізі контрагентів за звітний місяць. Одночасно з декларацією повинні подаватися всі необхідні додатки до декларації, подання яких передбачено Порядком заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість. Всі додатки, які обов’язково подаються з декларацією з податку на додану вартість можна сформувати та зберегти за допомогою програми забезпечення системи формування та подання до органів ДПС податкової звітності в електронному вигляді, так як і податкові декларації.
: Відповідно до ст. 7 Закону «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним цифровим підписом автора.
Відповідно до пункту 7 Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. № 233 та зареєстрованої в Мін’юсті України від 16.04.2008р. № 320/15011 підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є:
його відповідність затвердженому формату (стандарту);
підтвердження електронного цифрового підпису (ЕЦП) платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов'язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановлених в статтею 3 Закону України „Про електронний цифровий підпис”;
чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/ блокований).
Відповідно до п. 7 розділу ІІ наказу ДПА України від 10.04.08 р. № 233 «Про подання електронної податкової звітності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.04.08 р. за № 320/15011 підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є:
- його відповідність затвердженому формату (стандарту);
- підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов’язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановлених в статтею 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис»;
- чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/ блокований).
Відповідно до п.2 наказу Держаної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року № 233 „Про подання електронної податкової звітності” для подання податкових документів до органів ДПС в електронному вигляді платник податків повинен мати:
спеціалізоване програмне забезпечення для формування податкових документів в електронному вигляді у затвердженому форматі (стандарті);
доступ до мережі Інтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень по електронній пошті;
засіб КЗІ (сумісний за форматами даних із засобами КЗІ, що використовуються в органах ДПС);
чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів для платника податків та уповноважених посадових осіб платника податків, підписи яких є обов'язковими для податкової звітності у паперовій формі.
Для подання податкових документів до органів ДПС в електронному вигляді платник податків повинен мати:
спеціалізоване програмне забезпечення для формування податкових документів в електронному вигляді у затвердженому форматі (стандарті);
доступ до мережі Інтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень електронною поштою;
засіб КЗІ (засіб криптографічного захисту інформації), сумісний за форматами даних із засобами КЗІ, що використовуються в органах ДПС;
чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів для платника податків та уповноважених посадових осіб платника податків, підписи яких є обов'язковими для податкової звітності у паперовій формі.
Відповідно до п. п. 4.4 п. 4 Методичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України, затвердженого наказом ДПА України від 31 грудня 2008 р. №827, працівники ОДПС при прийманні податкової звітності на паперових та електронних носіях з доданням роздрукованих оригіналів контролюють наявність:
підписів посадових осіб;
печатки платника податків;
обов'язкових реквізитів;
обов'язкових додатків до податкової звітності, передбачених порядком заповнення відповідної звітності;
прокреслень у значеннях показників, що не заповнюються через відсутність інформації.
У цьому контексті під обов'язковими реквізитами розуміються:
тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий);
звітний (податковий) період;
назва платника податків;
код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року № 118 "Про створення Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України" або реєстраційний (обліковий) номер з ТРДПАУ;
ідентифікаційний номер згідно з ДРФО або, у разі відмови від нього - серія та номер паспорта для фізичної особи;
місцезнаходження платника податків;
назва ОДПС, до якого подається звітність;
дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми);
підписи посадових осіб, засвідчені печаткою.
Для звітів, у яких це передбачено формою:
звітний (податковий) період, що уточнюється, у разі надання платником податків уточнюючого розрахунку;
ініціали, прізвища та ідентифікаційні номери посадових осіб;
код виду економічної діяльності (КВЕД);
код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ;
індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію для платників ПДВ.
Сертифікат відкритого ключа – це документ, виданий центром сертифікації ключів, який засвідчує чинність і належність відкритого ключа підписувачу.
На цей час існує чотири акредитованих центри сертифікації ключів, з якими ДПА України укладено договір для подання звітності платниками податків із застосування електронного цифрового підпису:
До обов‘язків та сфери відповідальності посадових осіб інспекції належить обов‘язок зберігати комерційну і службову таємницю (ст. 13 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.90 р. №509-ХІІ).
Відповідно до пунктів 1,2,3 розділу ІІІ “Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку”, затвердженої наказом ДПА України від від 10.04.2008 р. №233, податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку за звітні періоди у терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі.
При відправленні електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до органів ДПС у разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв’язку або ненадходження першої квитанції).
Податкова звітність в електронному вигляді, отримана органами ДПС пізніше терміну, встановленого законодавством для податкової звітності, вважається поданою з порушенням терміну.
Відповіднодо умов Договору, визначених в “Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку”, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233, у разі виникнення спірних питань, пов'язаних з автентичністю податкових документів в електронному вигляді та часом їх відправлення, заінтересована Сторона Договору направляє іншій Стороні письмове повідомлення з обґрунтуванням причини своєї вимоги та вказівкою дати і номера електронного документа, що є предметом спору (далі – Вимога).
Вимога пред'являється і розглядається з письмовим наданням відповіді в терміни, передбачені законодавством.
У випадку не врегулювання спірних питань представники Сторін здійснюють вирішення спору шляхом визначення типу спору відповідно до пункту 7 цього Договору у 10-денний строк від дня отримання заінтересованою Стороною відповіді на її Вимогу. Підставою для вирішення спорів є протоколи обміну інформацією, електронні архіви Платника податків та органу ДПС.
Для вирішення спору Сторони повинні надати такі матеріали:
- зовнішні носії ключової інформації;
- спірний електронний документ у вигляді файла із накладеним на нього ЕЦП;
- квитанції в електронному вигляді.
При розгляді спору представниками Сторін перевіряється автентичність електронних документів, а також коректність ключової інформації
Підтвердженням платнику податків правильності заповнення та прийняття його податкових документів є квитанція в електронному вигляді про те, що документи сформовано коректно та прийнято до бази даних ДПС. Ця квитанція надсилається органами ДПС не пізніше наступного робочого дня з моменту отримання податкових документів платника податків на електронну адресу, з якої було надіслано податкову звітність. Якщо надіслані податкові документи сформовано некоректно, квитанція містить про це відповідне повідомлення.
Якщо платник податків надіслав на електронну адресу органів ДПС кілька примірників одного податкового документа (у разі уточнення, неотримання квитанцій підтвердження тощо), то оригіналом сторони вважають електронний документ, надісланий до органів ДПС останнім до закінчення граничного терміну подання податкової звітності за умови, що його було сформовано коректно, прийнято до бази даних ДПС та платнику податків надійшло про це повідомлення.
Податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку в будь-який зручний для платника податків час. Для того, щоб податкова звітність вважалась поданою вчасно, вона має бути надіслана не пізніше встановленого терміну подачі звітності в паперовому вигляді. Платник податків самостійно визначає кінцевий термін відправлення податкових документів в електронному вигляді із урахуванням часу на своєчасну доставку документів до ДПІ у випадку можливого пошкодження телекомунікаційного зв’язку або при ненадходженні квитанції про отримання податкових документів в електронному вигляді. Звітність, що була отримана ДПІ пізніше граничного терміну в паперовому або електронному вигляді, вважається поданою з порушенням терміну.
Підтвердженням платнику податків передачі звітних документів до ДПІ засобами телекомунікаційного зв’язку є квитанція в електронному вигляді про те, що документи сформовано коректно та прийнято в базу даних ДПС. Ця квитанція надсилається ДПІ до Платника податків на електронну адресу, що зазначена в анкетних даних Платника податків.
Якщо на адресу платника податків не надійшла квитанція про прийняття електронних документів, документ вважається не надісланим
З метою врегулювання питання з платниками податків, які використовують власні програмні продукти та потребують індивідуального підходу в роботі, Державна податкова адміністрація України готова до співробітництва щодо доопрацювання і випробування програмного забезпечення даних компаній на предмет відповідності сформованих електронних файлів податкової звітності та реєстрів податкових накладних затвердженому ДПА України формату.
Формувати податкову звітність можливо в ХМL - форматі за допомогою безкоштовної програми «Податкова звітність» (або OPZ), яку можна взяти в ОДПС.
Сформувавши звітність у форматі ХМL, її необхідно підписати і відправити електронною поштою на сервер. Програмне забезпечення для накладення ЕЦП Вам нададуть акредитовані центри сертифікації ключів (АЦСК) разом з електронними ключами.
Відповідно до статті 4 Закону України від 22.05.2003 р. № 852-IV “Про електронний цифровий підпис” електронний цифровий підпис призначений для забезпечення діяльності фізичних та юридичних осіб, яка здійснюється з використанням електронних документів.
Електронний цифровий підпис використовується фізичними та юридичними особами – суб'єктами електронного документообігу для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі.
Використання електронного цифрового підпису не змінює порядку підписання договорів та інших документів, встановленого законом для вчинення правочинів у письмовій формі.
Нотаріальні дії із засвідчення справжності електронного цифрового підпису на електронних документах вчиняються відповідно до порядку, встановленого законом.
Наказом ДПА України від 17.10.07р. №587 “Про подання електронної податкової звітності” затверджено Інструкції “Щодо підготовки і подання податкових документів засобами телекомунікаційного зв’язку” яка визначила загальні вимоги та порядок подання податкових документів засобами телекомунікаційного зв’язку, порядок електронного документообігу.
Так, у відповідності до вищевказаної Інструкції оригіналом при поданні звітності в електронному вигляді до Спеціалізованої інспекції вважається останній поданий до закінчення терміну подачі документів документ, підготовлений згідно з вимогами Інструкції із застосуванням ЕЦП та шифрування, поданий в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку.
Відповідно до пункту 8 розділу ІІІ "Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку", затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233, якщо платник податків надіслав до органів ДПС кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до органів ДПС останнім до закінчення граничного терміну встановленого законодавством для подання податкової звітності за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних ДПС та платнику податків надійшла про це друга квитанція.
Відповідно до пп.7.1. та 7.2. п 7 р. ІІІ “Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку”, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 р. №233, при поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв’язку, платник податків повинен додержуватися такого порядку:
Платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.
Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП (електронний цифровий підпис) посадових осіб платника податків у такому порядку: першим – ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим – ЕЦП керівника, третім – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим – ЕЦП керівника, другим – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
Платником податків фізичною особою – суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим – ЕЦП платника податків – фізичної особи, другим – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності);
після накладання ЕЦП платник податків здійснює шифрування податкового документа в електронному вигляді та направляє його до органів ДПС через телекомунікаційні канали зв'язку. Другий примірник податкового документа в електронному вигляді зберігається у платника податків.
Відповідно до статті 3 Закону України від 22.05.2003р. №852-IV “Про електронний цифровий підпис” електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо:
- електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;
- під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису;
- особистий ключ підписувача відповідає відкритому ключу, зазначеному у сертифікаті.
Електронний підпис не може бути визнаний недійсним лише через те, що він має електронну форму або не ґрунтується на посиленому сертифікаті ключа.
На виконання наказу ДПА України від 06.04.09 № 168 "Про впровадження централізованої системи електронної податкової звітності платників податків в органах ДПС України" з 01.07.09 для надсилання платниками податків податкової звітності в електронному вигляді необхідно використовувати виключно поштову скриньку Центру обробки електронних звітів ДПА України – zvit@sta.gov.ua.
Подання податкової звітності в електронному вигляді регулюється такими нормативними актами:
Наказ ДПА України від 24.11.2006 р. №706 "Про подання електронної звітності";
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.02.2008 р. №262-р "Про заходи щодо удосконалення системи адміністрування податку на додану вартість";
Наказ ДПА України від 10.04.2008 р. №233 "Про подання електронної податкової звітності", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 р. за №320/15011;
Наказ ДПА України від 31.12.2008 р. №827 "Методичні рекомендації щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України";
Наказ ДПА України від 06.04.2009 р. №168 "Про впровадження централізованої системи електронної податкової звітності платників податків в органах ДПС України".
Згідно з цими документами та відповідно до діючого законодавства податкова звітність до органів податкової служби надається (надсилається):
на паперових носіях - особисто;
на паперових носіях - поштовими відправленнями;
засобами телекомунікаційного зв'язку з накладанням електронного цифрового підпису без підтвердження паперовими носіями - до Центру обробки електронної звітності ДПА України, у тому числі через операторів електронної звітності.
Порядок подання звітності засобами телекомунікаційного зв'язку з накладанням електронного цифрового підпису викладений у розділі ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 р. №233, розміщено на сайті у рубриці "Платникам податків про електронну звітність".
До Центру обробки електронних звітів звітність безкоштовно приймається безпосередньо через поштовий сервер ДПАУ (адреса - zvit@sta.gov.ua).
Крім того, з 1 липня 2009 року оператором електронної звітності -ТОВ "Ефективні інформаційні системи" (zvit@e-zvit.com.ua) також забезпечується передача звітності до Центру обробки електронних звітів ДПА України.
Подання податкової звітності в електронному вигляді регулюється такими нормативними актами:
наказ ДПА України від 24.11.06 № 706 „Про подання електронної звітності";
розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.02.08 №262-р „Про заходи щодо удосконалення системи адміністрування податку на додану вартість";
наказ ДПА України від 10.04.08 № 233 „Про подання електронної податкової звітності", зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 16.04.08 № 320/15011;
наказ ДПА України від 31.12.08 № 827 „Методичні рекомендації щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України";
наказ ДПА України від 06.04.09 № 168 „Про впровадження централізованої системи електронної податкової звітності платників податків в органах ДПС України".
Подача звітності у електронному вигляді регламентується:
наказом ДПА України від 10.04.2008 року №233 «Про подання електронної податкової звітності», яким затверджено Інструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв‘язку та текст договору про визнання електронних документів,
наказом ДПА України від 03.05.2006 № 242 "Про затвердження формату (стандарту) електронного документа звітності платників податків",
наказом Державної податкової адміністрації України від 05.12.07 №670 "Про внесення змін до формату (стандарту) електронного документа звітності платників податків",
Законом України „Про електронні документи та електронний документообіг”,
Законом України „Про електронний цифровий підпис”.
для накладання ЕЦП на податкові документи в електронному вигляді при їх передачі до органів ДПС використовувати особистий ключ, відповідний якому сертифікат відкритого ключа надано Платником податків до ДПІ разом із даним Договором;
забезпечити конфіденційність особистих ключів;
вести архів надісланих до органів ДПС файлів податкових документів із накладеними на них ЕЦП Платника податків та отриманих електронних квитанцій з ЕЦП органу ДПС;
зберігати архів файлів протягом терміну, передбаченого чинним законодавством для зберігання податкової звітності на паперових носіях;
на вимогу ДПІ надавати доступ до електронних файлів звітних документів, які були передані до ДПІ із накладеними ЕЦП Платника податків. Дійсним при перевірці вважається файл, переданий останнім (має більш пізній час накладання ЕЦП) до ДПІ, якщо Платнику податків було надіслано квитанцію про те, що документи сформовано коректно та прийнято до бази даних ДПС;
при перевірці на вимогу працівника податкового органу надати надійні засоби ЕЦП для перевірки оригіналів податкових документів в електронному вигляді.
Податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку в будь-який зручний для Платника податків час. Для того, щоб податкова звітність вважалась поданою вчасно, вона має бути надіслана не пізніше встановленого терміну подачі звітності в паперовому вигляді. Платник податків самостійно визначає кінцевий термін відправлення податкових документів в електронному вигляді із урахуванням часу на своєчасну доставку документів до ДПІ у випадку можливого пошкодження телекомунікаційного зв’язку або при ненадходженні квитанції про отримання податкових документів в електронному вигляді. Звітність, що була отримана ДПІ пізніше граничного терміну в паперовому або електронному вигляді, вважається поданою з порушенням терміну.
Запровадження сучасних комп’ютерних технологій та подання реєстрів податкових накладних в електронному вигляді надасть можливість:
значно скоротити терміни відшкодування ПДВ та відмовитись від інституту зустрічних перевірок;
унеможливити використання незаконних схем відшкодування ПДВ із використанням фіктивних фірм та підвищити рівень його збору.
Це буде позитивно сприяти розвитку легального (чесного) бізнесу і росту надходжень до бюджету.
повторно передавати податкові документи в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку в разі неотримання першої квитанції від органу ДПС або в разі надходження другої квитанції про неприйняття податкових документів в електронному вигляді;
не надавати податкову звітність до органу ДПС у паперовому вигляді, якщо її було надіслано в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, прийнято до бази даних органу ДПС, про що було отримано відповідну квитанцію;
не надсилати податкову звітність до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв’язку у разі її подання в паперовому вигляді.
Податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку в будь-який зручний для платника податків час. Для того, щоб податкова звітність вважалась поданою вчасно, вона має бути надіслана не пізніше встановленого терміну подання звітності в паперовому вигляді. Платник податків самостійно визначає кінцевий термін відправлення податкових документів в електронному вигляді із урахуванням часу на своєчасну доставку документів до ДПІ. Звітність, що була отримана ДПІ пізніше граничного терміну, вважається поданою з порушенням терміну.
Платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу криптографічного захисту інформації (КЗІ), керуючись положенням “Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному засобами телекомунікаційного зв’язку”, затвердженої згідно з наказом ДПА України від 10.04.2008 р. № 233.
Ця інструкція визначає загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису.
Згідно з пунктом 2 та пунктом 3 розділу ІІ вищезгаданої Інструкції для подання податкових документів до органів ДПС в електронному вигляді платник податків повинен мати:
- спеціалізоване програмне забезпечення для формування податкових документів в електронному вигляді у затвердженому форматі (стандарті);
- доступ до мережі Інтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень електронною поштою;
- засіб КЗІ (сумісний за форматами даних із засобами КЗІ, що використовуються в органах ДПС);
- чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів для платника податків та уповноважених посадових осіб платника податків, підписи яких є обов'язковими для податкової звітності у паперовій формі.
Формат (стандарт) податкового документа в електронному вигляді на основі специфікації eXtensible Markup Language (XML), електронні форми податкових документів та інша інформація про порядок подання податкових документів в електронному вигляді оприлюднюються на WEB-сайті ДПА.
Якщо платник податків надіслав на електронну адресу органів ДПС кілька примірників одного податкового документа (у разі уточнення, неотримання квитанцій підтвердження тощо), то оригіналом сторони вважають електронний документ, надісланий до органів ДПС останнім до закінчення граничного терміну подання податкової звітності за умови, що його було сформовано коректно, прийнято до бази даних ДПС та платнику податків надійшло про це повідомлення
Платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу криптографічого захисту інформацїї (КЗІ), керуючись положеннями “Інструкціі з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку”, що затверджена наказом ДПА України від 10.04.2008 р. №233.
Ця Інструкція визначає загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису.
Згідно з п.п. 2-3 р.ІІ вищезгаданого документу, для подання податкових документів до органів ДПС в електронному вигляді платник податків повинен мати:
спеціалізоване програмне забезпечення для формування податкових документів в електронному вигляді у затвердженому форматі (стандарті);
доступ до мережі Інтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень по електронній пошті;
засіб КЗІ (сумісний за форматами даних із засобами КЗІ, що використовуються в органах ДПС);
чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів для платника податків та уповноважених посадових осіб платника податків, підписи яких є обов’язковими для податкової звітності у паперовій формі.
Формат (стандарт) податкового документа в електронному вигляді на основі специфікації eXtensible Markup Language (XML), електронні форми податкових документів та інша інформація про порядок подання податкових документів в електронному вигляді оприлюднюються на WEB-сайті ДПА.